sobota, 30 stycznia 2016

Projekt wielkie zmiany #1 styczeń

Pamiętacie jak mówiłam o wyzwaniu "Rusz z kanapy cztery łapy"  i , że na jego wykonanie zostawiam sobie rok czasu ? Teraz dopiero zrozumiałam jak bardzo się pomyliłam :D Wyzwanie poszło nam tak żwawo, że już w lutym, w połowie zobaczycie podsumowanie. Trochę sie tym podłamałam, bo jednak pomysłu na własne cele nie miała, ale z pomocą przyszła mi Charlie, której bardzo dziękuje za super wyzwanie, które jest specjalnie stworzone na rok czasu :)

Część styczniowa opowie o sytuacji w jakiej się znajdujemy co w Nuce trzeba zmienić, a co dopieścić. W tym wpisie pojawią się również punkty naszego wyzwania, oczywiście niektóre zmieniłam, ponieważ kundelkowi nie są w żaden sposób potrzebny ;)
1. Oduczenie zachowania tzn. " żarłoka "
Nuka ma ten problem, że potrafi jeść bez przerwy, postanowiłam zlikwidować te zachowanie dla dobra psiaka i dla własnego spokoju 
2. Nauczenie przywoływania podczas pobytu na dworze.
Chodzi mi tutaj o posłuszeństwo bez smyczy, aby pies nie uciekał i przybiegał na zawołanie
3. Opanowanie emocji przy drugim psie.
Nuka nie potrafi się oderwać od drugiego psa podczas zabawy, oczywiście kontakty z innymi psami są bardzo dobre dla psiaka, ale chodzi mi tu bardziej o opanowanie porywczości, drobne podgryzanie itp.
4. Oduczyć ciągnięcia na smyczy.
Kundelek potrafi ciągnąc na smyczy jak szalony, postanowiłam więc oduczyć go tego dziwnego zwyczaju
5. Regularnie obcinać pazury, bez pomocy weterynarza
Jak się psina nie boi niczego tak się boi obcinania pazurów, związku z tym regularnie obcinając pazurki pokaże jej, że to wcale nic strasznego :)
6. Regularne bieganie- gdy się zrobi cieplej.
Oczywiście przystąpimy do tego punkty zaraz po punkcie " Oduczyć ciągnięcia na smyczy" oraz "Nauczenia przywoływania..." 
7. Zmniejszenie roztrzepania psa.
Nuka potraf wkurzyć swoją ciemnotą, planuję poprawić te zachowanie, nie zlikwidować
8. Oduczenie lęku przed obcinaniem pazurów.
Tak jak w punkcie  5.
9. Nauczenie psa chodzenia luzem przy drugim psie.
Czasem idąc na dworze zdarza się Nuce ot tak skoczyć na agresywnego psa, oczywiście do zabawy 
chciałabym a raczej muszę to zmienić
10. Wyjechanie gdzieś na wakacje.
Jest to priorytet, tylko na wakacjach, na zagrodzonej działce będę wstanie nauczyć Nuki punktu 2.
11. Pojechanie z psem na jakieś seminarium, spacer z innym psem etc.
O ile uda dam się nauczenie punktów " Oduczyć ciągnięcia na smyczy" oraz "Nauczenia przywoływania..." 
12. Nauczenie części komend Rally-o klasy 1.
Z tym bardzo ciekawa sprawa, na pewno spróbujemy :)
13. Więcej ciekawszych spacerów, spacery bardziej zorganizowane.
To kolejny priorytet, którego z kundlem musimy się trzymać 
14. Podróż samochodem, tzn. bardziej spokojna
Nuka czasami dostaje bzika w samochodzie, muszę te zachowanie zlikwidować
15. Nauka nowych sztuczek.
Bardziej skomplikowanych, wykonamy zaraz po punkcie  " Zmniejszenie roztrzepania psa ".
16. Udoskonalenie chodzenia na smyczy.
Podobnie jak w punktach " Oduczyć ciągnięcia na smyczy" oraz "Nauczenia przywoływania..." tylko w miejscach publicznych, mieście itd,
17. Chodzić z psem na dłuższe trasy.
To mój ulubiony punkt od dawna się na to zbierałam teraz wiem ,że muszę tego dokonać

Podsumowanie będzie pojawiało się co miesiąc, w każdym podsumowaniu dokładnie opiszę jak dane punkty się poruszają i jak Nuka na zmiany reaguje. Dziękuje za motywujące komentarze, kolejny post już w sobotę, ah te ferie szybko zleciały...  Co myślicie o wyzwaniu, czy waszym czworonogą też przydałaby się taka zmiana ? :)

8 komentarzy:

  1. Też musze zabrać się do twojego punktu drugiego w końcu z Sara :)

    ------------
    swiatsary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas włąsnie chyba z tym najtrudniej :( Życzymy powodzenia !

      Usuń
  2. Fajne cele, widzę niektóre są moje :D Strasznie Ci zazdroszczę punktu 1, że jest żarłokiem, moja Charlie jest strasznym niejadkiem i trudno jej dogodzić lub wcisnąć trochę więcej jedzenia, a chciałabym by przytyła troszkę :/
    Powodzenia w celach! ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My właśnie chcemy na odwrót wolę, aby Nuka w końcu schudła :P
      Dziękujemy bardzo :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękujemu i czekamy na kolejny post na blogu :)

      Usuń
  4. Mam taką małą radę, nie rób tak rażącej czcionki, ponieważ oczy bolą:) Powodzenia w wykonywaniu! Mam podobne plany do Twoich, bynajmniej kilka. Jeden z najważniejszych to przywoływanie :)

    fastyork.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzę powodzenia! :D I czekam na pierwsze podsumowanie.

    Pozdrawiam
    with-astra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze dają mi wielką motywację do działania

Obserwatorzy